300 jaar strijd om het geldsysteem

300 jaar strijd om het geldsysteem

  http://monetairehervormingennu.wordpress.com/2014/06/18/300-jaar-strijd-om-het-geldsysteem/

300 jaar strijd om het geldsysteem

In dit artikel beschrijf ik hoe er de afgelopen 300 jaar een voortdurende strijd is geweest tussen natiestaten en private banken rondom het geldscheppingsmonopolie én dat er voor het eerst sinds de Grote Depressie er weer stemmen op gaan om fractioneel reserve bankieren af te schaffen:

De eerste private centrale bank

In 1688 werd Willem III (NB prins van Oranje) de troon van Engeland beloofd als hij de heersende bankiers het recht gaf om geld uit te geven. Zijn twijfel hierover werd weggenomen doordat hij tegen 8% rente zoveel mocht lenen als hij wilde. Zodoende werd in 1694 de eerste private centrale bank opgericht, de Bank of England . Uiteindelijk hield de oprichting van de Bank of England in dat de regering zelf geen geld meer drukte, maar dit moest lenen bij de private centrale bank, die hiervoor (samengestelde) rente in rekening bracht. En zo werd het fenomeen ‘staatsschuld’, met de last van schuld en rente bij de staat leggend, geïnstitutionaliseerd.

Monetaire geschiedenis

Vlak daarna probeerden bankiers ook in andere landen de geldschepping in private handen te krijgen, wat gepaard is gegaan met veel oorlog en strijd. Ondanks de velen politici en presidenten die zich hiertegen verzet hebben is het concept van fractioneel reserve bankieren en private geldschepping vandaag de dag wereldwijd van toepassing.

Lees verder met de link

You need to be a member of Ashtar Command - Spiritual Community to add comments!

Join Ashtar Command - Spiritual Community

Email me when people reply –

Recent Activity

In Betwena posted a discussion in Dutch Ashtar commanders
300 jaar strijd om het geldsysteem …
Jun 19, 2014
Vonnie replied to Strijder's discussion UFO Peiling Nederland - Jouw Mening Wordt Erg Gewaardeerd!! in Dutch Ashtar commanders
"Hallo Strijder, als ik de link aan klik krijg ik het volgende te zien:
 
De webpagina kan niet…"
Oct 10, 2012
Vonnie replied to Strijder's discussion UFO Peiling Nederland - Jouw Mening Wordt Erg Gewaardeerd!! in Dutch Ashtar commanders
"Ha die Strijder,
 
Schandalig, ik had voor het laatst ingelogd in 2009, maar er is ook zoveel…"
Jul 19, 2012
Drome posted a discussion in Dutch Ashtar commanders
Lieve mensen, Jullie hebben eerder deelgenomen aan een jongerendag of middag. Daar kwam de wens…
Jul 14, 2012
Drome posted a discussion in Dutch Ashtar commanders
I AM PRESENCE – GROUP I AM PRESENCEBIJEENKOMST MEDITATIE IN DE NATUUREN IN CENTRUM LICHT &…
Jul 14, 2012
Drome posted a discussion in Dutch Ashtar commanders
 I AM PRESENCE – GROUP I AM PRESENCEBIJEENKOMST MEDITATIE IN DE NATUUR BERGEN AAN ZEEEN IN CENTRUM…
Jul 14, 2012
Earthanimal replied to Earthanimal's discussion Goed nieuws + hulp voor Nederland!!! in Dutch Ashtar commanders
"Aaah! Super!
Thanks, mate!  Ga ik werk van maken om er foto's van op te zoeken online!  Momenteel…"
Dec 31, 2011
Drome replied to Earthanimal's discussion Goed nieuws + hulp voor Nederland!!! in Dutch Ashtar commanders
"This will also be helpfull
Geomancy Energy Distribution"
Dec 29, 2011
More…